Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Jongeren begrijpen hun emoties beter als je samen gaat gamen

Met de juiste videogame kun je het oplossingsvermogen van jongeren vergroten en makkelijker contact maken. Games kunnen dan ook een uitkomst zijn bij depressieve klachten, zegt Anouk Tuijnman. Zij deed promotieonderzoek en legt uit hoe sociaal werkers videogames kunnen benutten.
© Miljan Živkovic / stock.adobe.com

Het aantal jongeren met mentale gezondheidsproblemen neemt toe. Er zijn allerlei therapievormen en preventieprogramma’s beschikbaar waar veel jongeren baat bij hebben, maar niet iedereen. En omdat deze interventies ook zo hun grenzen hebben qua effectiviteit, gooiden Anouk Tuijnman en collega-onderzoekers het over een andere boeg. Ze kwamen uit bij videogames. Voor haar promotieonderzoek onderzocht Tuijnman de meerwaarde van 2 toegepaste games die speciaal ontwikkeld werden voor een preventieve of interventie context. Daarover straks meer.

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.