Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

DE HOOFDPIJNCLIËNT ‘Ik moest Sofies houding zien te veranderen’

Petra Koppe (43) is klantmanager bij Kredietbank Nederland, een organisatie voor schuldhulpverlening. Ze houdt zich bezig met het voorkomen dat mensen uit hun huis worden gezet. Koppe werd genomineerd voor de titel 'Schuldhulpverlener van het jaar 2020'.
‘Het grootste probleem met mijn klanten is dat zij vastzitten in een gedragspatroon. Dat geldt ook voor Sofie, een alleenstaande moeder van 27 jaar met twee jonge kinderen. Sofie werkt parttime in de thuiszorg en haar inkomen schommelt rond bijstandsniveau. Ze hield haar geldproblemen jarenlang verborgen.
Ze was een meester in het creatief boekhouden, veranderde vaak van energieleverancier, betaalde bijvoorbeeld niet de huur, maar kocht dan wel sinterklaascadeautjes. Ogenschijnlijk ging het goed met het gezin,
Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.