Home AdSysCo
AdSysCo
AdSysCo ondersteunt professionals en vrijwilligers in zorg en welzijn in hun werk voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Wij ontwikkelen daartoe ICT-oplossingen die eenvoudig werken.
Artikelen van en over AdSysCo
Efficiënter helpen: deze technologie geeft vrijwilligers meer tijd voor ouderen
Het welzijnswerk in de ouderenzorg ligt voor een belangrijk deel in handen van vrijwilligers. Wat betekent dat voor het beleid dat je als maatschappelijke organisatie voert? En hoe richt je dat met technologie slim in? Melanie IJzelenberg, Shanna Bakker en Marjet van der Huls delen namens zorgorganisatie Sint Jacob hun visie: ‘Welzijn is van ons allemaal.’
De 7 voordelen van digitaal sociaal werk: ‘Meer tijd voor de mensen die het nodig hebben’
Digitaal sociaal werk biedt kansen om laagdrempeliger inwoners te bereiken én te helpen. Tegelijkertijd is het toepassen in de praktijk makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe pak je het aan? Karin de Vries en Wendy Jansen van De SMD delen hun inzichten. ‘Begin niet groots en meeslepend.’
Het voordeel van sneller registreren: ‘De mens centraal’
Stel je voor: een wereld waarin sociaal werkers zich volledig kunnen richten op de behoeften en verhalen van de mensen die ze helpen. Cindy Meijer van Humanitas vertelt hoe deze app van AdSysCo daaraan bijdraagt.
Van onze partner
REGISTRATIES ONDER DRUK GEZET
Maar liefst 37% van de professionele tijd wordt opgegeten door het registreren, aldus Movisie. Dat moet minder, zo is het terechte geluid. Tenminste met 50% is de wens. Als automatiseerder die de dagelijkse registratiepraktijk in het sociaal domein goed kent, ben ik het daar hartgrondig mee eens. Maar 50% reductie vergt wel een ingrijpende verandering. […]
VR-game ReAction bindt de strijd aan met steekgeweld onder jongeren
Het dragen en gebruiken van messen moet worden aangepakt. Die gedachte leidde bij MEE & de Wering tot de ontwikkeling van de virtual reality game ReAction. Donderdag 9 februari was de landelijke lancering, in aanwezigheid van ruim 150 beleidsmakers en professionals. En jongeren die hielpen bouwen.
COLUMN Stick to the concept
Als vrijwilliger van de plaatselijke welzijnsorganisatie nam ik zo'n dertig jaar geleden Stefan op sleeptouw. Een autistische jongen met wie de ouders soms geen raad wisten en voor wie isolatie de grootste bedreiging was.
Steunsysteem in de wijk: professionals en vrijwilligers aan het werk voor welzijn bewoners
Hoe help je mensen langer zelfstandig en met plezier thuis te blijven wonen in hun eigen wijk, buurt of dorp? Door een goed vangnet op te bouwen dat hulpvragen van ouderen oppakt en hierop antwoorden vindt. Organisaties in verzorging en thuiszorg kunnen dat heel effectief organiseren, blijkt uit het project Steunsystemen. Wat leren we ervan?
COLUMN Doe die TV uit!
In de ruim dertig jaar dat ik nu rondwandel in de welzijnssector is het onderwerp eenzaamheid steeds groter geworden. Een op de tien mensen in Nederland voelt zich momenteel sterk eenzaam, lees ik op eenzaam.nl.
De PlusBus gaat digitaal voor de levenskwaliteit en zelfredzaamheid van ouderen
Gezond en actief ouder worden met de activiteiten met de PlusBus. Dat kan nog beter door de inzet van een digitaal platform waar je elkaar kunt bereiken en waarmee je informatie kunt delen over activiteiten. Of dat werkt is het Nederlandse aandeel in een groot Europees onderzoek genaamd Pharaon. Coördinator Femke Nijboer: ‘We zetten mensen aan het denken over hun leefstijl en over hoe een fijne oude dag eruit ziet.’
COLUMN Duizenddingendoekje?
Er is geen welzijnsorganisatie die in het leven is geroepen om er een goede registratie op na te houden en dat is maar goed ook. Zorg voor kwetsbare mensen is prioriteit nummer 1, 2 en 3. Toch is een goede registratie nodig om te laten zien wat er is gedaan en om daarvan te leren om het werk te verbeteren. Maar wat is 'het werk'?