Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Blog: Hoe kan ik geld verdienen met een stukje tekst?

Onlangs gaf ik bij ‘In Voor Zorg!’ een masterclass over ‘Communicatie en Innoveren’. Na afloop kreeg ik van Yvonne een mooie vraag: hoe kan ik geld verdienen met een leuk stukje tekst?
EPI-Anneke-Krakers.jpg

De vorige keer vlogde Anneke over ondernemerschap in het sociaal domein >>

Ik zie dat veel sociale professionals een blog starten. Ik word daar blij van. Het is een perfecte manier om je kennis te delen en daar de lezers van je blog heel erg blij mee te maken. Je kunt op een makkelijke en snelle manier je impact vergroten. En JA, je kunt er geld mee verdienen. Voor mij is mijn blog een onmisbaar onderdeel in mijn verdienmodel. Maar voordat je geld kunt verdienen met een ‘leuk stukje tekst’ is er wel wat meer nodig.

Contentmarketing

Contentmarketing is een goede manier om klanten te krijgen. Met de tekst zelf geld verdienen is lastig of je moet het ergens tegen betaling publiceren. Maar tekst zoals blogs en artikelen kunnen er wel voor zorgen dat je onder de aandacht komt van prospects, potentiële klanten. Belangrijk is dan dat je weet voor wie je schrijft. En daarmee dus ook wat diegene van je wil lezen. Zodat:

  • jouw lezer wordt geraakt door jouw content
  • jouw lezer blij wordt van je content en het ook daadwerkelijk leest en je tips toepast
  • jouw lezer daardoor wordt geholpen met zijn of haar probleem en dichter bij de oplossing komt

Call to Action

Vervolgens is het dan handig om in de tekst ook een zogenaamde Call to Action op te nemen. Dat wil zeggen dat je de lezer oproept om in actie te komen. Die actie kan zijn dat je de lezer vraagt om te reageren op je tekst. Maar als het jouw doel is om geld te verdienen met je tekst dan kan die actie natuurlijk ook zijn dat hij of zij zich aanmeldt voor een betaald product, een training of cursus of een andere soort dienst die je levert.

Herhaling

Het is ook handig om rekening te houden met de 7-11 regel: die zegt dat een boodschap gemiddeld 7-11 keer voorbij moet komen voordat de boodschap landt bij de ontvanger. Dus jouw stukje tekst heeft ook een vervolg nodig. Nog een stukje tekst, of een toelichting, of een uitwerking in de vorm van een case. Hierbij kun je goed je creativiteit inzetten. 

Emailmarketing

Dan als laatste: hoe komt jouw stukje tekst bij de lezer? Dit betekent dat er een plek is waar het te vinden moet zijn. Handigste is om je tekst digitaal te publiceren. Bijvoorbeeld op een website. Die van jezelf of die van jouw organisatie. Daarna laat je de lezers weten dat je een voor hen helpende en toepasselijke leuke tekst hebt geschreven. De beste manier om dit te doen is door ze een email te sturen met de link: emailmarketing. Daarbij kun je dan de link natuurlijk ook delen op je social media profielen en zo je bereik vergroten.

Wil jij dit ook?

Wil jij dit ook? Maar wil je eerst meer weten over hoe contentmarketing en emailmarketing voor jou kan werken? Kom dan meedoen met mijn training. Werk je in loondienst dan sluit de basistraining ‘Hier Sta Ik Voor!’ het beste aan. Ben je ZZP-er, kom dan meedoen met de Sociaal Succesvol Ondernemen Starter Training

Vorig artikelBlog: Een tsunami aan empathie
Volgend artikelBlog: Verkiezingskoorts
Anneke Krakers (1962) is maatschappelijk werker en jarenlang directeur geweest van Welzijn Rivierstroom. Sinds 2006 is ze zelfstandig trainer en coach, de laatste jaren vooral voor leidinggevenden over de thema's leven, liefde, loopbaan en leiderschap. Anneke blogt over persoonlijk leiderschap, moed, keuzes maken, vijftigers. www.krakers.org

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.