Een pitch is een kort en krachtig antwoord op de vraag ‘wat doe jij?’. Een pitch gaat over passie maar ook over ‘what’s in it for me?’. De award is in 2011 ingesteld door Anneke Krakers van WelzijnNederland. Zij gelooft dat door een goede pitch je als welzijnswerker meer zichtbaar wordt en anderen worden uitgenodigd om contact te maken en je zo het het geld en de waardering krijgt die je verdient.
Vrijwilligerswerk
‘Ik geloof in de kracht van mensen die zich vrijwillig voor een ander inzetten. Ik help inwoners van Aalsmeer op weg naar vrijwilligerswerk dat echt bij hen past en waar ze blij van worden, zodat vrijwilligersorganisaties in Aalsmeer hun onmisbare werk kunnen blijven doen, nu en in de toekomst.’ Zo luidde de pitch van Margo Rijerkerk. Zij wist op overtuigende en ontroerende wijze haar werk te presenteren, door het verhaal te vertellen over Gerada, één van de vele mensen die zij de afgelopen tijd heeft begeleid naar vrijwilligerswerk.
Voordragen
De twee finalisten, Janine Schouls en Margo Rijerkerk, mochten tijdens de bijeenkomst Upgrade Welzijn live hun pitch voordragen voor een volle zaal en een deskundige jury. In de jury zaten wethouder Gerry van der Donk van de gemeente Buren, Carine Thesingh directeur van DOENJA dienstverlening, Jan-Willem Seip oefenmeester in klantcontact en Edo van Santen Elevator Pitch-, Media- en Presentatie Trainer. Margo won een iPad en mag samen met een collega deelnemen aan het programma Profileren met Passie, een bijscholingsprogramma over Welzijn Nieuwe Stijl.