Verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorgorganisaties doen het iets beter dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Actiz, de brancheorganisatie van verpleeg- en verzorgingshuizen. Er valt wel nog wat te verbeteren op het gebied van aandacht voor de cliënt.
Aan het onderzoek deden 249 organisaties, 50.000 cliënten en 116.000 medewerkers mee. Opvallend is dat een derde van de cliënten zegt dat er goed naar hen geluisterd wordt, terwijl veel meer medewerkers beweren dat ze goed naar hun cliënten luisteren.
Positiever
Mensen die gebruik maken van thuiszorg, zijn positiever over de beschikbaarheid van zorgverleners dan mensen in verpleeg- en verzorgingshuizen.
Bron: ANP/ANP-photo
Mensen die gebruik maken van thuiszorg, zijn positiever over de beschikbaarheid van zorgverleners dan mensen in verpleeg- en verzorgingshuizen. Zou het er aan liggen dat er in de thuiszorg echt 1 op 1 contact is als de verzorgende in beeld is?
Ja de regering heeft de minutenzorg niet afgeschaft, en tussen luisteren en horen ligt een groot verschil.