De vorige keer blogde Anneke over empoweren of pamperen>>
Maar de profit en non-profit wereld zijn allang geen gescheiden werelden meer. In rap tempo zijn we de afgelopen jaren naar elkaar toegegroeid. En ik vind dat goed nieuws!
Het is best wennen dat woorden als ondernemen, marketing, geld verdienen en verkopen nu ook ons domein zijn binnengedrongen. Maar met de goede kennis en de juiste houding is dit prima in balans te brengen met jouw passie om mensen te helpen. Afgelopen week gebeurde het weer in een training: een lieve deelneemster die na afloop zei dat ze niet had verwacht dat ze het zo leuk zou vinden om aan de slag te gaan met marketing en profilering.
Bovendien zie ik voor ons veel nieuwe kansen. Net zoals wij leren om zakelijker te worden, wil de profit sector leren om socialer te worden. En wie zou ze dat nu beter kunnen leren dan wij? En als je voor nu eens even niet het woord ‘samenwerken’ gebruikt maar van jouw kennis mooie producten maakt die je aan profit bedrijven kunt verkopen. Hoe zou dat zijn?
Een klant van mij krijgt regelmatig de vraag van profit bedrijven in haar regio om te helpen bij een sociaal project. Een personeelsuitje met meer diepgang dan boerengolfen, een bestemming voor de kerstpaketten, een project om vrijwilligerswerk te doen. Tot nu toe helpt ze altijd. Ze wijst ze de weg en organiseert zelfs hele events. Erg leuk maar helaas kost het ook veel tijd. En ze moet het er allemaal bij doen. STOP!
Hier liggen kansen! We hebben samen drie prachtige producten ontwikkeld die ze met behulp van de kennis uit mijn training nu de markt op kan brengen.
Product 1 is een sociaal ABC voor profits. Gratis te downloaden van haar site tegen ruil van naam en emailadres. Nu kan ze gaan bouwen aan een warme klantrelatie. Dit is een voorwaarde om ook product 2 en 3 te kunnen verkopen.
Product 2 is een workshop “Ontdek in 3 stappen jouw sociale gezicht”. Deelname kost 197,00 pp.
Product 3 is maatwerk en als een profit bedrijf dit echt wil, organiseert ze een fantastisch event inclusief pr zodat het profit bedrijf zich kan positioneren als sociaal sterk merk. Natuurlijk betalen ze hiervoor de hoofdprijs.
Wow, en nu de ondernemerspet op en verkopen. Ik weet zeker dat dit gaat lukken! En jij?