Vorige keer blogde Anneke over manieren waarop sociaal werkers zich kunnen profileren >>
Ik wil je graag vertellen wat er toen gebeurde, maar daarvoor moet je eerst weten dat ik die dag op een congres was waar Martijn Aslander sprak. Martijn, sinds maart 2007 op Twitter en daarmee één van de eerste Nederlanders daar actief, is dol op Twitter. In geuren en kleuren vertelde hij hoe geweldig Twitter is. Een wonder. Je kunt niet zonder. Ik was diep onder de indruk.
Volgen
Diezelfde avond maak ik mijn account en stuur ik mijn eerste tweet. Mijn volgende daad is het vinden van Martijn op Twitter en ik durf het om hem te volgen. Dan tuur ik naar mijn scherm.
Brutaal
Binnen vijf minuten word ik beloond en zie ik een tweet van Martijn: ‘Wie kan mij helpen? Ik moet morgen tien computers verhuizen van Groningen naar Amsterdam en heb zelf geen vervoer.’ En terwijl in mij de gedachte opkomt dat ik het nogal brutaal vind om zoiets zomaar te vragen, verschijnt binnen vijf minuten het volgende bericht op mijn scherm. Weer van Martijn uiteraard, want verder ben ik nog niet gekomen.
Avontuur
Martijn jubelt: “Het is opgelost! Vervoer is geregeld. Dankjulliewel voor alle reacties.” Wauw, ik ben compleet verwonderd. Hoe kan dit? Ik stort mij gelijk vol overgave in het grote Twitter avontuur. De rest is geschiedenis.
Social Media Challenge
Dit verhaal speelt door mijn hoofd de afgelopen dagen omdat ik samen met Hans Versteegh de Social Media Challenge 2016 aan het voorbereiden ben. Maandag 10 oktober gaan we van start. Dit keer ligt onze focus niet bij het profileren, maar bij het razendsnel en effectief dingen voor elkaar krijgen. Net zoals Martijn.
Snelweg naar succes
Social Media is de snelweg naar succes. Ik houd ook heel erg van keutelen op de landelijke achteraf weggetjes, maar soms wil je snel succes en dan kies ik de snelweg. Recht op mijn doel af. Kennis, mensen, middelen, alles is binnen handbereik als je de juiste route kiest.
Uitdaging
Het wordt tijd dat Sociaal Werkers dit ontdekken en gaan ervaren. Hans en ik gaan daarbij helpen met de Challenge. Deelnemers krijgen vijf dagen lang iedere dag een kleine Social Media uitdaging in hun mailbox. De uitdagingen liggen op de snelweg. Spannend, flitsend, scheurend, maar wel veilig. Uiteraard.
Alle Sociaal Werkers zijn welkom om mee te doen. Vorig jaar waren dat er maar liefst 600. Je kunt je hier aanmelden.