Lees hier meer blogs van Anneke Krakers >>
Tijd voor scholing, verdieping, een vaktijdschrift of een netwerkbijeenkomst schiet er vaak bij in. Toch is dat wat je wel nodig hebt om geïnspireerd te blijven. Om verbonden te zijn. Als ik het in mijn trainingen en workshops heb over ‘merken’ en hoe ook mensen merken kunnen zijn, staan we altijd stil bij twee grote woorden: passie en authenticiteit.
Als klant wil je graag zaken doen met een specialist. Wat maakt iemand tot een specialist? Dat is het vermogen om de klant het gevoel te geven dat hij speciaal is. Wanneer voelt een klant zich speciaal? Als hij aandacht krijgt, aandacht en nog eens aandacht. Mensen die in staat zijn om hun klant dat te bieden, zijn meestal mensen met passie voor hun vak en mensen die ‘echt’ zijn, zichzelf zijn.
Ik denk dat het van groot belang is dat welzijnswerkers, jij, met regelmaat dus ook tijd neemt voor jezelf. Om opnieuw inspiratie op te doen, nieuwe mensen te leren kennen, ontwikkelingen in het vak te volgen. Dat heb je gewoon nodig om met passie en jezelf zijn je klanten goed te kunnen helpen.
Ik maak bewust af en toe tijd vrij om collega’s in het veld op te zoeken. Zo ben ik onlangs samen met Hans Versteegh op bezoek geweest bij Else Rose Kuiper en Marien van Delft om bij hen een kijkje in de keuken te nemen. Het werd een geanimeerd gesprek vol passie en inspiratie. Ik wil je graag laten meekijken:
P.S. Op 16 februari geef ik een workshop jeugdzorg 2.0 op het congres Jeugdbeleid. Ik mag gratis 2 gasten meenemen die dag. Heb je belangstelling, neem dan even contact op (a.krakers@welzijnnederland.nl)
P.P.S. Je wilt wel netwerken maar vindt dit lastig? Doe dan op 14 februari mee met het gratis teleseminar over netwerken voor welzijnswerkers. Aanmelden kan hier
Anneke Krakers (1962) is sinds 2000 werkzaam als directeur bij een kleine welzijnsorganisatie. Het ondernemerschap zit in haar bloed: ze komt uit een ondernemersgeslacht met vooral bouwers in haar midden. Aannemers, schilders en timmerlui. Als maatschappelijk ondernemer maakt ze zich sterk voor de branche op lokaal en regionaal niveau en sinds eind 2007 ook op landelijk niveau. Haar onderneming WelzijnNederland helpt welzijnsorganisaties bij hun marketing en profilering.