E-health kan op allerlei manieren en via verschillende samenwerkingen worden ingezet. Zo gaan de regio’s Brabant en Noord-Holland een samenwerking starten om thuiswonende mensen met dementie en hun mantelzorgers beter te ondersteunen met behulp van e-healthtoepassingen. Eén van die toepassingen wordt een manier om gemakkelijk boodschappen te bestellen bij lokale winkels die op een vast tijdstip opgehaald kunnen worden. Extra voordeel daaraan is dat mensen elkaar tegenkomen, koffie kunnen drinken en een praatje maken.
Meedoen
Van Rijn: ‘Het is mooi dat innovatieve partijen elkaar vinden tijdens de e-helath week en ze kunnen laten zien wat ze kunnen en wat ze willen bereiken. Zij geven de ontwikkeling van zorginnovatie een enorme impuls. Zodat de zorg kan meeprofiteren van de modernste technologie. En mensen met een ziekte of beperking zo zelfstandig mogelijk kunnen meedoen in de samenleving.’
Patiënten vinden eHealth toepassingen makkelijk en tijdbesparend. Vooral het gebruik van beeldbellen en medicijndispensers is toegenomen. Lees meer >>
Die vergelijkingssites zoals http://www.vergelijkzorgverzekering2017.com/ bieden natuurlijk mooie extra dingen voor de consument. Ik ben echter wel benieuwd naar wat de toekomst (zeg 10 jaar) ons gaat brengen op dit gebied. Zou je tegen die tijd ook via die vergelijksites niet enkel meer vergelijken, maar ook een live afpsraak kunnen maken met de doctor/verzekeraar?
Ik ben van mening dat zorgvergelijkers zoals die op https://zorgverzekering-vergelijken.net/ de consument zeker kunnen helpen besparen op de zorgpremie voor 2018. Voor echt inhoudelijke vragen op medisch gebied zijn dergelijke websites minder geschikt. Hiervoor zou ik persoonlijk liever om advies vragen bij de huisarts.
E-health zal in de toekomst nog groter worden dan nu al gedacht wordt. Zeker wanneer je kijkt naar hoeveel mensen nu al online een zorgverzekering afsluiten op websites zoals:https://www.overstappen.nl/zorgverzekering/ dan zal dat de komende jaren alleen nog maar toenemen.