Door Annette Rebel – De training is bedoeld voor non-profitorganisaties die
regionaal of landelijk werken en meer profijt willen hebben van relaties in de
commerciële sector.
Onwetend
‘Heel vaak weten non-profitinstellingen niet dat de commerciële markt
van toegevoegde waarde voor hun kan zijn’, zegt Idriss Nor,
programmanager van de
name=”Stichting Doen”>Stichting DOEN , één van de initiatiefnemers van de
training. ‘Ook zijn ze zich er niet van bewust dat ze een interessante partner
kunnen zijn voor een commerciële organisatie. Andersom zijn de commerciële
bedrijven daar net zomin van op de hoogte.’
Toegevoegde waarde tonen
Door na te denken over hun toegevoegde waarde als
non-profitorganisatie en hun marktpositie, kunnen non-profitinstellingen
zich aantrekkelijker presenteren naar de commerciële organisaties. ‘Dat is de
eerste stap op weg naar een partnerschap’, aldus Nor. ‘En wat blijkt vaak?
Dat bedrijven wel degelijk oren hebben naar samenwerking met
maatschappelijke instellingen.’
Lonend samenwerkenDeze thema’s staan centraal tijdens
de training van drie dagdelen. Deelnemers aan de training leren de samenwerking
met commerciële ondernemingen op gang te brengen en manieren om deze lonend te
maken. Nor: ‘Kenmerkend is dat niet geld voorop staat, maar de inzet van mensen
en middelen, oftewel de kennis en kunde van medewerkers en
bedrijfsmiddelen.’
Het nieuwe ondernemen
Goede Zaken® is een initiatief van Stichting DOEN en Rabobank Foundation,
in samenwerking met Community Partnership Consultants. De training beslaat drie
dagdelen en wordt op 6 juni afgesloten met
href=”http://www.doen.nl:80/goedezaken” target=_blank name=”Goede zaken”>Goede
Zaken® DOEN tijdens het evenement ‘Het Nieuwe Ondernemen’ in samenwerking
met MVO
Nederland .
Links:
name=”Stichting Doen”>Stichting DOEN;
href=”http://www.doen.nl:80/goedezaken” target=_blank name=”Goede zaken”>Goede
Zaken® DOEN
Lees ook:
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_vakinfo/tsge_portlet_news_productoverview1_1search/true/tsge_portlet_news_productoverview1_1channelId/6119/tsge_portlet_news_productoverview1_1id/51936/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”
target=_blank name=”Goede zaken”>Goede zaken, Samen voor de lokale
samenleving;
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_archief/tsge_portlet_news1_archiefsearch/true/tsge_portlet_news1_archiefchannelId/20107/tsge_portlet_news1_archiefid/66196/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”
target=_blank name=”Welzijn leert Sponsors werven”>Welzijn leert sponsors
werven. Geen geld maar betrokkenheid en
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_home_content/tsge_portlet_news_singleeditorschoice1_1search/true/tsge_portlet_news_singleeditorschoice1_1channelId/5601/tsge_portlet_news_singleeditorschoice1_1id/57344/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”
target=_blank name=Fondsencongres> Fondsencongres: ‘Welzijnswerk moet minder
subsidiejunk worden’
Meer weten? Lees dan ook de
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>gratis
Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Daarvoor kunt u zich
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>hier
aanmelden.
href=”http://vedm.net/click2?l=PKtT3&m=xPnT&s=NP5HE3″ target=_blank
name=Nieuwsbrief>Door hier te klikken leest u de laatste
editie.
Reageer op dit bericht:
href=”mailto:zorgenwelzijn@reedbusiness.nl”>zorgenwelzijn@reedbusiness.nl