Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘Het is naïef te denken dat hulp achter de voordeur efficiënter en goedkoper is’

Cliënten hebben niet altijd baat bij hulp achter de voordeur. Dat zegt Thomas Kampen, universitair hoofddocent Burgerschap en Humanisering van de Publieke Sector. ‘Cliënten zouden meer informatie moeten krijgen over hun rechten, zoals privacy en bezwaar. Bemoeizorg betekent niet perse dat hulp efficiënter en goedkoper is.’
Getty Images - iStock

Hulp achter de voordeur is niet onomstreden, zegt Thomas Kampen. Pardon? De hulp moet toch dichtbij mensen zijn, preventief en daardoor efficiënter en goedkoper? Thomas Kampen laat een ander geluid horen. ‘Het is een naïeve gedachte dat hulpverlening zonder meer goedkoper is als je hulp naar mensen toe stuurt. Het kost de professional veel meer tijd om achter de voordeur te komen. Je komt in huis meer problemen tegen waar je iets mee moet als

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.