Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Hoe schrijf je een goede klachtbrief?

Als sociaal werker word je vast soms gek van al die teksten die je moet schrijven. Neerlandica Judith ter Horst heeft veel professionals die worstelden met schrijven geholpen. In dit artikel haar tips voor een ijzersterke klachtbrief.
Foto Pixabay

Ter Horst is van huis uit Neerlandica. Ze doceerde aan de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening bij de NHL in Leeuwarden en gaf trainingen over schriftelijk rapporteren aan hulpverleners, met name in de jeugdzorg. Samen met Kim ter Hedde schreef ze ‘Schrijven en rapporteren in het sociaal domein’. Een boek vol praktische tips, voorbeelden en simpele lijstjes voor het schrijven van een goede brief of rapportage. ‘Ik zeg weleens: dit is een boek dat bij

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.