In het werkboek van MOVISIE staan drie workshops beschreven waarmee organisaties hun positie op de markt kunnen onderzoeken en nieuwe producten en diensten kunnen ontwikkelen. Zo zijn ze beter uitgerust om leden, klanten en vrijwilligers te werven en nieuwe financiers te vinden. ‘COC Midden Gelderland, Stichting Outway, De kringen, Landelijk Netwerk Biseksualiteit, Stichting Transman en Orpheus namen voor dit werkboek hun aanbod onder de loep’, zegt Peter Dankmeijer van MOVISIE.
Waardevol
De deelnemers waren – na een aarzelend begin – erg enthousiast, vertelt Dankmeijer. ‘Eerst dachten ze: “moeten we nu écht onze idealistische activiteiten gaan benoemen als producten en het hebben over marketing?” Maar al snel sloeg dit om. Ze vonden het leuk om te laten zien hoe waardevol de activiteiten zijn en hoe belangrijk het is hier naar te kijken door de ogen van de klant.’
Gebruik
De deelnemers gingen ook in gesprek met mogelijke samenwerkingspartners en klanten. Daarbij merkten ze dat er veel organisaties zijn die hun homo-organisatie graag willen helpen of van hun diensten gebruik willen maken.
Algemeen
Het werkboek ‘Homo in de etalage’ is nadrukkelijk niet alleen voor homo-organisaties bedoeld, maar ook voor lesbische, biseksuele en transgenderorganisaties. MOVISIE zal in de loop van 2011 van dit werkboek een versie voor vrijwilligersorganisaties in het algemeen uitbrengen.
Meer nieuws in uw inbox? Klik hier voor de gratis Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Voor meer achtergronden en opinies, neem hier een abonnement op Zorg + Welzijn Magazine.
Bron: MOVISIE/Foto: Koos Groenewold