Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Begin altijd met die ene vraag: wat kan ik voor u doen?

In de ruim acht jaar dat mijn voorzitterschap van de Landelijke Cliëntenraad (LCR) heeft geduurd, heb ik te vaak meegemaakt dat er over mensen in plaats van met mensen wordt gesproken. Te vaak denken professionals dat ze al weten wat goed is voor hun cliënten. Maar het begin van ieder klantcontact zou moeten zijn: wat kan ik voor u doen?

Wie weet het best wat een cliënt nodig heeft? Simpel: de cliënt zelf. Goed gebruik voor beleidsmakers en bestuurders: voor je een mooi document opstelt over hoe je mensen met een uitkering of mensen met schulden gaat helpen, vraag je eerst aan die mensen hoe ze geholpen willen worden.

Terugblik

Het eerste kabinet waar ik mee te maken kreeg, Rutte I, ging ervan uit dat alle mensen met een uitkering

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.