Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

De waarde van een open dialoog

De verhoudingen binnen de sector zorg en welzijn zijn de afgelopen decennia flink veranderd. Cliënten en hun naasten zijn mondiger geworden en willen meer invloed op de zorg. Een van je taken als zorgprofessional is om de driehoek cliënt, mantelzorger en zorgverlener in balans te houden. Het voeren van een open dialoog is hierbij een belangrijk instrument.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: kwaliteit van zorg en dienstverlening is vooral zichtbaar in gedrag. Voor cliënten is dat het meest merkbaar in het gedrag van directe ondersteuners. Met hen hebben zij immers het meest te maken. Zij dragen in al hun handelen de visie van de organisatie uit.

Dat kan nogal een opgave zijn. Cliënten worden de laatste jaren kritischer en zijn zich steeds meer bewust van

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.