Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

DILEMMA Je bemoeien met de uitgaven van een cliënt?

Schuldhulpverleners waarschuwen voor verleidelijke en gevaarlijke services voor uitgesteld betalen die mensen de schulden in kunnen jagen. Stel, je signaleert dat je cliënt aankopen doet met dit soort systemen: in hoeverre mag je je daarmee bemoeien?
In Nederland zijn er twee vooraanstaande aanbieders van uitgestelde betalingsservices: Klarna en Riverty (voorheen bekend als AfterPay). Deze diensten worden steeds breder geaccepteerd en zijn ook beschikbaar bij winkels als H&M, Blokker, IKEA, Mediamarkt en GAMMA.

De flexibiliteit van uitgesteld betalen beperkt zich niet tot winkelen alleen, aangezien zelfs reiswebsites zoals CheapTickets.nl nu de mogelijkheid bieden om je vakantie uitgesteld te betalen. Met name jongeren betalen graag via dit systeem en raken daardoor gemakkelijk in

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.