Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Heldere communicatie over schuldhulpverlening helpt problemen voorkomen

In 's-Hertogenbosch kiezen we voor eenvoud. Het gemeentebestuur wil dat inwoners tevreden zijn over de ondersteuning bij (dreigende) schulden. Daarom is de dienstverlening laagdrempelig, eenvoudig en eenduidig. Zo voorkomen we dat inwoners te laat in actie komen, met schulden en armoede als gevolg. Eenvoud is het motto. Vooral als het gaat om taalgebruik.

In ‘s-Hertogenbosch staat eenvoudig taalgebruik al jaren hoog op de agenda. Wethouder Huib van Olden kan er niet genoeg de nadruk op leggen: ‘Eenvoudig taalgebruik is onderdeel van onze publieke dienstverlening, net zo goed als op tijd je mail beantwoorden en je telefoon opnemen. Inwoners hebben er recht op te begrijpen wat we bedoelen. Vakmanschap staat niet ter discussie. Het gaat om de bereidheid van medewerkers om zich te verplaatsen in de lezer. En gaat

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.