Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Column IPW: Meeschelden

Wij helpen veel gezinnen die niet, niet goed, of onvoldoende worden geholpen. Die mensen zijn gefrustreerd, boos, en soms woedend. Ze klagen veel. Vaak terecht, vinden wij. En als we dat vinden, betrappen we onszelf erop dat we met ze meeschelden. Op die overheid, dienst of instelling die ze niet helpt.

Dat helpt om in gesprek te komen en om wat vertrouwen te winnen. Maar hoever kun je daarin gaan? Is het effectief om de woede en het klagen te voeden, en de vertrouwensband te versterken? Of is het zaak om direct duidelijk te zijn en aan te geven dat dat type gedrag hen niet verder zal brengen?

Tina werkt al ruim een half jaar met mevrouw Van der Waal. Ze

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.