Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

RICHTLIJNEN Communicatie bij dementie

Sommige richtlijnen en handleidingen zijn niet voor sociaal werkers geschreven, maar kunnen toch handig zijn. Een voorbeeld is de praktische handreiking over communicatie bij dementie van V&VN, de beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden. De tips met bijbehorende casuïstiek helpen ook sociaal werkers betere gesprekken te voeren.
© Claudie de Cleen
De handreiking Communicatie met mensen met dementie, hun mantelzorgers en betrokken zorgprofessionals staat op venvn.​nl. De tips over hoe te handelen zijn geschreven voor verpleegkundigen en verzorgenden. De praktische adviezen worden uitgelegd aan de hand van casussen. Zo zijn er tips als ‘Neem mensen met dementie serieus’ en ‘Toon betrokkenheid’. In een casus wordt uitgelegd hoe je dit in de praktijk kan brengen.
Zo zegt een verzorgende in een casus tegen iemand die het
Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.