Het kenniscentrum bekroont jaarlijks een project dat de participatie van kwetsbare groepen bevordert. Door middel van deze prijsvraag verzamelt MOVISIE succesvolle, effectieve aanpakken om deze vervolgens de verspreiden. In 2012 is de prijs voor het eerst uitgereikt. Het motto was dat jaar: ‘Werken naar vermogen: help iedereen aan een baan!’ Er dongen 83 projecten mee naar de Participatieprijs. De winnaar werd Dutch Career Cup van Stichting Life Goals. Dit project won een methodiekprijs van 40 uur. Hiermee kan een professional worden ingeschakeld om het winnende project verder te verbeteren of uit te breiden.
Vrijwilligerswerk
De vrijwillige inzet en participatie van jongeren is van cruciaal belang voor de toekomst van onze samenleving, stelt het kenniscentrum. Jongeren staan daarom dit jaar centraal. ‘We zoeken projecten voor jongens én meiden, laag- én hoogopgeleid, met een fysieke of verstandelijke beperking, hetero en LHBT, en jongeren van elke culturele en religieuze achtergrond. Projecten die de maatschappelijke inzet van jongeren versterken en zichtbaar maken. Projecten die meer jongeren verleiden en activeren om maatschappelijke actief te worden, en daarmee een onbenut potentieel aanboren’, aldus MOVISIE.
Inschrijven kan tot 15 september 2013. Kijk hier voor meer informatie >>