Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Rapporteren in de hulp- en dienstverlening

Goede hulpverlening is mede afhankelijk van een goede rapportage. Daarom is het noodzakelijk om een goede rapportage te kunnen schrijven. Dit boek geeft een praktische handleiding voor het maken van een gedegen rapportage.
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening

Hoewel het geschreven is voor studenten, kan ook de professional er zijn voordeel mee doen. Het boek is systematisch opgebouwd. Dat heeft als voordeel dat je het als een handboek kunt gebruiken; je kunt het bij de hand houden bij de rapportage en bij twijfel het betreffende hoofdstuk raadplegen.

In de hoofdstukken – met veel paragrafen, makkelijk als opzoekfunctie – wordt aandacht besteed aan de verschillende soorten rapportage die mogelijk zijn. Vervolgens wordt de vorm en de inhoud van de rapportage besproken, zodat er al een structuur ontstaat. De auteur schenkt verder aandacht aan de voorbereiding op het schrijven (analyse en doel van het rapport, wie is de lezer) en aan de centrale vraagstelling in de rapportage.
   
Vervolgens komt het proces van schrijven in twee hoofdstukken nog uitgebreid aan de orde. Nuttig is ook het laatste hoofdstuk waarin de juridische aspecten van de rapportage behandeld worden. Het boek wordt rijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en tips en stappen die leiden tot een goede rapportage.

Auteur:  Judith ter Horst
Uitgever: Coutinho, Bussum, 2008
ISBN: 978 90 469 0072 7
Prijs: € 16,-

 

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.