De klant kan met de iPad op elk moment beeldcontact maken met de wijkverpleegkundige of de zorgcentrale als hij iets wil vragen over zijn gezondheid. Voor de mantelzorger kan het beeldbellen ook handig zijn, meent de organisatie. Bijvoorbeeld door bij de verzorging aan een verpleegkundige te vragen om even mee te kijken via de mini-pc. Op verwacht Sensire dat er ook digitale spreekuren mogelijk worden bijvoorbeeld de huisarts of de specialist. En natuurlijk kan de klant de iPad ook gebruiken met beeldbellen met familie, vrienden en kennissen.
Indicatie
Als de klant de juiste indicatie heeft, wordt de iPad kostenloos verstrekt, belooft Sensire. De wijkverpleegkundige leert de klant om te gaan met de mini-computer die overigens bekend staat om zijn gebruiksvriendelijkheid voor ook ouderen en kinderen. De thuiszorgorganisatie verwacht dat met het beeldbellen de dag goed gestart en ook weer wordt afgesloten. De verpleegkundige kan bijvoorbeeld al ’s ochtends een belrondje maken om te kijken hoe het met de klanten in de wijk gaat en daarop haar planning afstemmen.
Regie
Sensire wil de iPad na de zomer ook inzetten om het welbevinden van haar klanten te vergroten. Door spelletjes aan te bevelen en informatie uit de eigen buurt te geven. Ook zouden klanten via de iPad maatjes kunnen vinden of van andere gemaksdiensten gebruik kunnen maken. De organisatie meent dat zij op deze manier zelf de regie van hun leven beter kunnen pakken en daarna ook minder afhankelijk van zorg worden.
Bron: Sensire/ANP-Photo