In de reclame van Profit for the World’s Children is een vrouw te zien die op straat tegen een kind tekeergaat. Aan het einde van de boodschap is te horen: ‘Weet wat je moet doen als je kindermishandeling vermoedt.’
Schokkend
De man uit Utrecht diende een klacht in omdat zijn zoontje erg was geschrokken. Ook de Reclame Code Commissie is van mening dat het spotje te schokkend is voor kinderen. Wordt de boodschap toch voor dit tijdstip uitgezonden, dan is dit volgens de commissie in strijd met de goede smaak en/of het fatsoen.
Taboe
Profit for the World’s Children, in Nederland actief onder de naam No Kidding, liet weten de omroepen niet actief te verzoeken de tv-spot pas na 20 uur uit te zenden. ‘Deze commercial roept dagelijks reacties op en nodigt heel veel mensen uit, ook kinderen, om het taboe kindermishandeling bespreekbaar te maken in hun eigen omgeving. Het is van levensbelang dat No Kidding haar werk kan doen.
Meer weten? Lees dan ook de gratis Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Daarvoor kunt u zich hier aanmelden.
Bron: ANP/ Beeld: No Kidding reclamespot