Dat blijkt uit een benchmarkrapport.
Ggz-werknemers worden vooral gedreven door de inhoud van hun werk. De
bevlogenheid is hoog. Hun eigen werk staat hoger in het vaandel dan het maken
van carrière. Ook op samenwerking scoren de werknemers positief. Er blijkt
weinig verband te bestaan tussen algemene tevredenheid en tevredenheid over
beloning.
VerbeterpuntenCoaching van leidinggevenden noemen
ggz-werknemers als een verbeterpunt. Een ander aandachtspunt is de kwaliteit van
facilitaire voorzieningen, zoals niet goed functionerende koffiezetapparaten.
OnderzoekDe ggz-werknemers scoren met een 7,2 net
boven het landelijk gemiddelde. Dat cijfer ligt op 7,1. Het onderzoeksbureau
href=”http://www.effectory.nl/” target=_blank name=effectory>Effectory deed
het tevredenheidsonderzoek in de periode januari tot november 2007 binnen 45
instellingen. Bijna 20.000 respondenten werkten aan het onderzoek mee, wat
gelijk staat aan dertig procent van de werknemers.
(Bron: GGZ Nederland)
Lees ook:
*
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/home/id5601-64407/bureaucratie_in_ggz_tast_kwaliteit_werk_aan.html”
target=_blank name=”bureaucratie ggz”>Bureaucratie in ggz tast kwaliteit werk
aan (7 september 2006)
Lees ook de
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>gratis
Zorg + Welzijn Nieuwsbrief. Daarvoor kunt u zich
href=”https://www.zorgwelzijn.nl/portal/zorgwelzijn.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsge_page_nieuwsbrief/_desktopLabel/zorgwelzijn/index.html”>hier
aanmelden.
href=”http://vedm.net/click2?l=OSJc2&m=Kfpx&s=CORIa2″ target=_blank
name=nieuwsbrief>Door hier te klikken leest u de laatste
editie.
Wilt u reageren? Klik dan hier
href=”mailto:zorgenwelzijn@reedbusiness.nl”>zorgenwelzijn@reedbusiness.nl