Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Wat leert de eerste lockdown ons over zorgvraag en -verlening?

De eerste lockdown zette zowel sociaal professionals als cliënten behoorlijk onder druk. Wat veranderde er voor hen tijdens deze onstuimige periode? Wat ging er goed en minder goed in de zorg- en hulpverlening? En wat kunnen we daarvan leren? Het Verwey-Jonker Instituut deed er onderzoek naar in Amsterdam.
Zorgverlening tijdens de lockdown
Foto: Iryna / stock.adobe.com

Het Verwey-Jonker Instituut voerde de afgelopen maanden kwalitatief onderzoek uit in opdracht van de Gemeente Amsterdam. De gemeente merkte namelijk dat er minder gebruik werd gemaakt van voorzieningen op het gebied van jeugdhulp en de Wmo tijdens de eerste lockdown. Wat waren de redenen? En wat kunnen we daarvan leren? In de publicatie ‘Uitstel of afstel van zorgvraag door COVID-19?’ deelt het Verwey-Jonker Instituut zijn belangrijkste bevindingen.

Meer werkdruk tijdens

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem een Zorg+Welzijn kennismakingsabonnement voor slechts € 15. Na twee maanden stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online alle artikelen uit Zorg+Welzijn magazine lezen
  • Toegang tot meer dan 900 zinvolle dagbestedingsactiviteiten

Al abonnee? Log dan in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.