Het is de vierde keer dat de campagne ‘Zo werkt Zorg’ plaatsvindt. In 2015 bezochten ongeveer 750.000 belangstellenden zorg- en welzijnsorganisaties. Dit jaar zijn er ook weer allerlei acties bedacht om de zorg- en welzijnsbranche de hele week volop in de aandacht te zetten.
Social Media
De campagne start op 7 maart op Facebook met de Gouden Hart-actie. Iedereen met een familielid, vriend(in), collega of zorgverlener in zorg of welzijn kan haar of hem met het Gouden Hart een compliment geven. Daarnaast is een speciale omslagfoto beschikbaar voor mensen die op hun eigen Facebookpagina ambassadeur van Zorg en Welzijn willen zijn. Op Twitter kan er over de week worden gesproken met de hashtag #WZW2016
Op zaterdag 19 maart is iedereen welkom op onze open dag! Met oa gratis minicolleges #wzw2016 https://t.co/DTSbwelpAJ
— Valkenhof (@St_Valkenhof) March 9, 2016
Marketing
Veel bekende Nederlanders maken hun opwachting bij speciale tv-programma’s (Heel Holland Zorgt) en bij zorginstellingen. Van Jandino Asporaat, Diederik Samsom, burgemeester Van Zanen, Boris van der Ham, Klaas van Kruistum, Arjan Spies van The Kik, tot Henkjan Smit en radioDJ Barry Paf. Via radiospotjes en een huis-aan-huis-krant wordt ook nog aandacht gevestigd op de themaweek.
Jongeren
De Nationale Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het samenwerkingsverband Stichting RegioPlus. Dit zijn vijftien regionale werkgeversorganisaties. Om ook jongeren te informeren over de zorg- en welzijnsbranche is de hulp ingeschakeld van het vloggers-duo Vet Gezellig. Zij brengen dagelijks verslag uit van de themaweek.
Bekijk hier wat instellingen bij jou in de buurt organiseren >>