Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Zie je mij? Nieuwe campagne zet sociaal werkers in de spotlight

Sociaal werkers mogen best wat vaker in de spotlight staan. Ze doen immers werk dat gezien en gehoord mag worden, vindt ‘Sociaal Werk werkt!’. De organisatie startte deze week daarom de nieuwe campagne ‘Zie je mij?’, waarin sociaal werkers een stem en gezicht krijgen.
Sociaal werkers
Foto: Sociaal Werk werkt!

Meer dan 50.000 professionals zetten zich elke dag in om positieve impact te maken op het welzijn in wijken en buurten. Dat is onmisbaar en cruciaal werk voor onze samenleving. Onderzoek toont zelfs aan dat de maatschappelijke baten van sociaal werk gemiddeld 1,6 keer hoger liggen dan de kosten. Met andere woorden: dat werk mag best wat vaker in de spotlight staan.

Sociaal werkers in de spotlight

De campagne ‘Zie je mij?’ doet precies dat. Het is een initiatief van Sociaal Werk werkt!, een samenwerkingsverband tussen Sociaal Werk Nederland, FNV Zorg & Welzijn en CNV Zorg & Welzijn. In korte video’s vertellen verschillende sociaal werkers wat zij precies doen en waarom. Zoals kinderwerker Ellen Vogel en teamcoach jongerenwerk Jerrol Lashley:

 

De campagne ‘Zie je mij?’ loopt tot de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Tot die tijd kan je zelf ook sociaal werkers aanmelden om in de spotlight te zetten. Bezoek de website voor meer informatie en bekijk de andere video’s.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.