Patiënten en cliënten kunnen digitale witte hartballonnen sturen naar de zorgverlener met wie ze goede ervaringen hebben. De afdeling die de meeste ballonnen ontvangt, maakt kans op de titel ‘Beste zorgafdeling van het Jaar’.
Rol medewerkers
Met deze actie willen
PGGM
en het
Florence Nightingale Instituut
aandacht vragen voor de belangrijke rol van medewerkers in de sector zorg en welzijn. Goed geholpen worden door een team van zorgverleners maakt vaak het verschil.
Contact met cliënt
Niet alleen het aantal dankballonnen telt. Ook de reden van de nominatie, de bijzondere prestatie die is geleverd, de onderlinge sfeer en samenwerking en het contact met patiënten en cliënten is van belang. De actie duurt van 5 maart tot en met 18 april. Martin van Rijn, voorzitter van de raad van bestuur van PGGM, maakt op de Dag van de Verpleging (12 mei) de prijswinnaar bekend.
Organisatie
PGGM verzorgt voor de sector zorg en welzijn de uitvoering van de pensioenregeling, waaronder het vermogensbeheer. Het Florence Nightingale Instituut is een educatief centrum over de geschiedenis van de verpleging en verzorging.