Lees hier meer blogs van Anneke Krakers >>
Geef nooit korting door Jos Burgers
De marketingboeken van Jos lezen lekker weg. Dit boek gaat over geld. Iets waar we binnen het welzijnswerk nooit genoeg van schijnen te krijgen. Uitgangspunt van Jos is dat je jouw prijs niet bepaalt op basis van je kosten maar op basis van de waarde die je levert. Wees trots op jouw prijzen. En heeft nog nooit iemand tegen je gezegd dat je te duur bent dan ben je waarschijnlijk te goedkoop. Start de opdrachtgever met prijsonderhandelingen dan is dat een teken dat hij graag met je in zee wil: hou vast aan je prijs en geef nooit korting! Wat je dan wel moet doen beschrijft Jos in zijn boek.
Verleiden op het internet door Aartjan van Erkel
Dit boek wil je het liefst lezen achter je laptop om de concrete en verleidelijke tips gelijk toe te passen. Met de tips uit het boek kun je ervoor zorgen dat jouw website voor je gaat werken (in plaats van dat het een lastig onding is dat je alleen maar tijd kost). Wat dacht je van:
• Zeg geen ‘welkom’ maar zorg dat de bezoeker het zo voelt
• Zet in de paginakop specifieke woorden die de bezoeker vertellen waar de website over gaat
• Zet een ‘banaan’ op de homepage waarmee je de bezoeker verleidt om door te klikken
• Leg landingsbanen aan voor de toptaken van jouw website
Get Social door Jeanet Bathoorn
Jeanet heeft het boek geschreven waar iedere beginner in Social Media mee uit de voeten kan. Het boek bevat woordenlijsten, handleidingen, overzichten en vooral veel enthousiasme over wat je allemaal met Social Media kan. Jeanet, die vorig jaar een bijdrage heeft geleverd aan een van mijn workshops, heeft daar Sandra Sturm leren kennen. Sandra doet de pr en communicatie voor Puur Zuid. En waar Social Media allemaal toe kan leiden zie je dan op blz 91 waar Sandra een bijdrage levert aan het boek van Jeanet.
Free door Chris Anderson
Vraag jij je ook wel eens af hoe het kan dat een vliegtuigmaatschappij tickets voor 0 euro verkoopt? Of ben jij wel eens bij Seats 2 Meet geweest en snap je er ook niks van dat je er gewoon gratis koffie en thee krijgt en zelfs gratis mee kunt lunchen? Het nieuwe ‘gratis’ is inmiddels een aantrekkelijk verdienmodel geworden. Ik ben ervan overtuigd dat ook binnen het welzijnswerk dit verdienmodel kan worden toegepast. En als je nu denkt: ‘maar dat doen we toch al want van veel van onze diensten zijn gratis’ dan wil ik je toch aanraden om dit boek te lezen. Het nieuwe ‘gratis’ heeft namelijk niks van doen met ‘weggeven omdat een ander wel betaalt’.
Je kunt het boek hier GRATIS als pdf downloaden: Free door Chris Anderson
Ik wens je een fijne en inspirerende zomer!
Anneke Krakers (1962) is sinds 2000 werkzaam als directeur bij een kleine welzijnsorganisatie. Het ondernemerschap zit in haar bloed: ze komt uit een ondernemersgeslacht met vooral bouwers in haar midden. Aannemers, schilders en timmerlui. Als maatschappelijk ondernemer maakt ze zich sterk voor de branche op lokaal en regionaal niveau en sinds eind 2007 ook op landelijk niveau. Haar onderneming WelzijnNederland helpt welzijnsorganisaties bij hun marketing en profilering.